XILOFONADA POÈTICA 2017. QUARTA EDICIÓ

Divendres dia 10 va tenir lloc el concert de la Xilofonada Poètica 2017

Va ser un concert emocionant, per tot el que hi va succeir.

Més de dues-centes criatures d'entre 6 i 9 anys van interpretar vuit poemes de la Lola Casas versionats per cor, instrumental Orff i piano per Rosabel Bofarull, professora de l'Escola i coordinadora del projecte.

Van ser trenta minuts intensos de música amb els alumnes de les escoles de primària de la ciutat: Baltasar Segú, Enxaneta, La Candela, Eugeni d'Ors, Eladi Homs, ZER El Francolí i l'Escola de música. Més de dotze professionals que han treballat de valent durant sis mesos per arribar a construir un concert on tots els nens esdevenen músics dalt de l'escenari. Al concert hi van assistir, per primera vegada, alumnes de l'aula inclusiva de l'Eladi Homs.

Un concert amb una sala plena de famíies de tots els colors perquè a l'escenari hi havia nens de totes les realitats, cultures, procedènies, entorns culturals que conviuen al poble.

A l'acte hi va assistir Lola Casas, autora dels poemes escollits per aquesta edició, que es va mostrar sorpresa i feliç de veure el recorregut dels seus poemes, i Laura Borràs, directora de la Institució de les Lletres Catalanes, que es va entusiasmar amb la fórmula trobada per acostar la poesia a nens i a docents. Laura Borràs va ser l'encarregada de tancar l'acte amb unes paraules de comiat.

El concert va comptar, a més a més del treball de les escoles i els seus docents, amb l'organització de Joan Romeu, director de l'Escola, Rosabel Bofarull al piano i Pol Berlinches a la direcció del cor.

Per l'any que ve està prevista una nova Xilofonada Poètica 2018 que ja estem començant a dissenyar i que aposta per a noves idees.

Les fotografies són de Lo frágil sobrevive.