Objectius de l'escola

L'Escola Municipal de Música Robert Gerhard té els següents objectius principals en el seu ideari:

• Afavorir l'educació musical com a formació integral de les persones, destacant especialment el valor socialitzador de la música.
  • Afavorir l'ensenyament encaminat a aconseguir una veritable autonomia musical a través de l’aprenentatge cooperatiu.
  • Vehicular la formació instrumental en classes col·lectives com a fórmula òptima tant pedagògicament com socialment.
  • Establir el paper fonamental de les diverses agrupacions instrumentals i vocals en els diferents nivells d'aprenentatge.
  • Afavorir la formació acadèmica integrada dels tres blocs (llenguatge musical, instrument i agrupació) de forma transversal i fer de l'estudi un aprenentatge significatiu.
  • Afavorir l'estudi i la pràctica per a un ús amateurs i també per a un ús professionalitzador, segons les necessitats de l'alumnat.
  • Afavorir la implicació de les agrupacions de diferents edats i nivells en l'entorn social de la ciutat.