LES IMATGES DE LA TROBADA DE FLAUTA

Diumenge 5 de març va tenir lloc la trobada de flautistes.

La trobada de flautistes és una iniciativa dels tres professors implicats, Joan Romeu, Meritxell Carbonell i Pep Sanjoan, que són professors de les escoles municipals de música de Valls, Vilanova i Montblanc i Torredembarra, respectivament.

La trobada va tenir tres parts diferenciades. La primera va ser la que va agrupar els més de setanta flautistes participants en diverses seccions. Es van disbtribuir per les aules de l'escola i van estar assajant les obres que feia dies que preparaven a les seves classes d'instrument.

La segona part va tenir a veure amb les famílies. L'escola va convidar a tots els acompanyants a fer una visita guiada pel centre històric de la ciutat. Així, i acompanyats d'alguns pares vallencs, van descobrir la Capella del Roser, els Arcs de ca Magrané, la sala de plens de l'Ajuntament i la Plaça del Blat, alhora que van poder veure el campanar de sant Joan des del mateix peu.

La tercera part va ser el concert que es va oferir a mitja tarda, després del dinar que van fer alumnes, docents i famílies, als jardins del Parc Barrau. En aquest concert s'hi van poder escoltar les diverses formacions de flautes amb un repertori variat en estils, autors i caràcters.

Tota trobada acostuma a acabar amb la interpretació d'una obra conjunta per parts de tots els participants. En aquesta ocasió, les obres escollides van ser un parell de peces que acompanyen el bestiari vallenc. D'un banda, una de les peces més emblemàtiques, el Ball de l'àliga de Valls, i, de l'altra, una de les més apreciades pel públic infantil, el Ball de la Mulassa, obra de Francesc Bofarull. La festa va tenir com a cirereta final la participació de la Mulasseta de Valls que va actuar per tancar el concert.

L'Escola agraiex la implicació de totes les persones que han fet possible aquest nou espai de trobada musical que reinvidica el nostre lema: #Vivimlamúsica!

Imatges de Roger Recasens i Marta Truyol