CONCERT DE L'AULA OBERTA I EL GRUP DE VENT PITJACLAUS

Dilluns va tenir lloc el recital a la Casa de Cultura.

I va ser un concert especial perquè va permetre fusionar dues agrupaciosn diferents: d'una banda, i de forma destacable, un grup d'alumnes provinents del Centre Obert i que durant cinc setmanes han rebut una sessió setmanal a càrrec de la professora Mireia Besora. La sessió anava encaminada a descobrir els instruments Orff i la veu, de manera que amb pocs recursos i quatre eines, poguessin participar d'un petit concert. De l'altra, el grup de vent Pitjaclaus, que de forma habitual aglutina els estudiants més joves d'instruments de vent com la flauta, l''oboè, el saxo o el clarinet i que treballen regularment.

La intenció del projecte era agermanar aquests dos grups de manera que poguessin treballar un repertori de forma separada i, després d'un parell d'assajos, oferir el concert de forma conjunta.

El treball ha estat coordinat per Mireia Besora, per la banda de l'Aula Oberta, i per Sergi Raya i Enric Tudela, des del grup de vent, així com el suport constant dels docents del Centre Obert que habitualment treballen amb aquest grup de joves.

Una mostra, doncs, de la capacitat d'integració que pot generar la música, de buscar sinèrgies entre institucions i de motivar els joves a practicar la música des de diferents vessants i interessos.