ASSAIG DE LA "SUITE DE L'AIGUA" AMB CARLOTA BALDRÍS

Aquesta setmana han començat els preparatius de la "Suite de l'aigua".

La "Suite de l'aigua" és una obra per a piano a quatre mans de la compositora vendrellenca Carlota Baldrís.

Per tercer any consecutiu, l'aula de piano prepara un projecte al voltant d'un compositora i enguany s'han proposat treballar amb una obra de més complexitat escènica.

La Suite de l’Aigua és una composició musical de Carlota Baldrís que es va estrenar al 2014 a l’Auditori de Barcelona en versió espectacle, per violoncel i electrònica, vídeo-projeccions i un actor, dirigit per Joan Font (Comediants). Al 2017 es va estrenar la versió per piano a 4 mans i video-art al Conservatori de Tarragona, que es re-interpretarà el 15 d'abril del 2018 a càrrec dels alumnes de piano de l';Escola municipal de música Robert Gerhard de Valls.
Aquest concert visual està inspirat en les investigacions de Masaru Emoto sobre l’efecte de les paraules, la música, els colors, els pensaments i les emocions en les molècules d’aigua, i per tant, en nosaltres mateixos (60% d';aigua i un 75% quan naixem) i en el planeta (75% d';aigua).

L'obra fa una reflexió sobre la història de l'aigua a la Terra, el seu origen, la màgia, la història, l’us actual i les seves emocions, i ens vol recordar el seu valor incalculable com a patrimoni de vida i recurs limitat,a través d’una estructura de Suite clàssica però amb un tractament contemporani, acompanyada de projeccions audiovisuals i textos. També fa un homenatge a compositors que ja han parlat de l¡aigua,com Händel, Bach, Mozart i Chopin.

En les seves investigacions, Masaru Emoto va aconseguir transformar irregulars patrons d’aigua contaminada en bells vidres hexagonals sotmeten les mostres a l’influx de la música clàssica.