L'INTERCANVI AMB ZAANDAM -HOLANDA-

Tres dies intensos per acollir l'escola de música holandesa Fluxus.

Un intercanvi musical és també un intercanvi cultural, personal i d'interaccions de tota mena.

Aquests cap de setmana hem compartit totes les hores del dia amb els alumnes i docents que ens han visitat. Eren de l'escola de música Fluxus de la ciutat holandesa de Zaandam, a pocs quilòmetres d'Amsterdam.

Els alumnes que han vingut pertanyen a l'orquestra de cambra i, durant aquests tres dies, han estat acollits per famílies de la nostra escola.

El dissabte al matí va ser el dia intensament musical, amb un assaig conjunt al matí i un concert al Teatre Principal a la tarda, amb una mostra del registre de música moderna amb un duet de veu i guitarra, una mostra de l'orquestra de cambra de Zaandam, una altra mostra de l'Orquestra Gerhard i una obra conjunta amb tots els alumnes de les dues orquestres. La direcció va ser compartida per professors holandesos i de Valls.

El divendres havia de ser un dia de visites cultural  a Valls i a Santes Creus però l'endarreriment del vol va trastocar els plans inicials i es van suspendres les visites així com la recepció oficial a l'ajuntament.

El diumenge vam visitar el Museu de la vida rural guiats pel seu director i ens vam fer la foto de família, amb tots els alumnes docents i familiars.

Per al curs que ve està previst realitzar la segona part de l'intercanvi, amb la visita de l'Escola a Holanda.

Un agrïment a totes les persones que han fet possible aquestes jornades, des de l'Enric Adserà, que va ser el pont entre els dos centres, als docents que han preparat els materials, la feina de gestió i organització de l'intercanvi, els alumnes que hi han participat i les famílies que els han acollit, a l'AMPA de l'Escola i als representants institucionals.