ACTE HOMENATGE ALS BRIGADISTES INTERNACIONALS

L'Escola al cementiri de Valls per homenatjar un brigadista noruec.

Un grup de vint-i-cinc noruecs s'ha desplaçat a Catalunya per tal d'homenatjar diferents brigadistes del seu país que van morir durant la Guerra Civil Espanyola en terres catalanes.

Al cementiri de Valls s'hi troben enterrats més de quatre-cents brigadistes internacionals i avui s'ha fet un acte institucional per retre'ls homenatge, molt especialment a un noruec de qui ha vingut la filla i la néta.

L'acte de memòria històrica ha inaugurat una placa en record de totes les persones que hi van morir, uns parlaments de la família, la cònsul de Noruega a Barcelona i l'alcade de Valls.

Hem tancat la celebració amb una intervenció musical a càrrec de la Ruth Moliner, veu, i el Gabriel Llorach, guitarra, que han interpretat "Si te me'n vas" de la Gemma Humet.