EL CALENDARI DEL PASTOR

L'aula de violoncel presenta un nou espectacle interdisciplinari.

Es tracta del Calendari del Pastor, un recull de poemes del romànti John Clare, conegut popularment com "el poeta del pagès".

Alan Ridout, compositor, a escollir els fragments més emblemàtics de cada mes d'aquests poemes i a partir d'aquí va composar un tema amb variacions sobre els poemes del Clare.

La versió original és per a fagot en format duet, trio i quartet. L'aula de violoncel ha adaptat aquestes partitures per diversos violoncel·listes, que tindran la col·laboració també d'un flautista.

Així, el mes de gener presenta el tema i la resta de mesos de l'any desenvolupen diverses variacions a partir d'aquesta partitura.

El concert comptarà la visualtizació d'unes imatges pictòriques suggerides per cada un dels mesos de l'any.

La coordinació del treball va a càrrec de Gabrielle Deakin, que també s'ha encarregat de la traducció dels poemes.