QUE VÉNEN ELS CATALANS! NOU PROJECTE DE L'ORQUESTRA GERHARD

L'Orquestra Gerhard presenta un nou projecte amb música de Ramon Ribé i textos de Muntaner.

El proper diumenge 14 de maig tindrà lloc el primer dels tres concerts previstos d'aquesta obra que ha escrit el música vallenc Ramon Ribé a partir de textos de la crònica de Ramon Muntaner en una adaptació de Jordi Jubany.

El projecte, sota el títol «Que vénen els catalans!», expressió que ha quedat a les terres de la Mediterrània per a indicar una situació de pànic, parteix del text de la crònica de l'autor de Peralada, segurament la més interessant de les quatre cròniques medievals.
Jordi Jubany n'ha fet una adaptació i serà ell mateix l'encarregar de dir el text en un projecte que combina la música, interpretada per l'Orquestra Gerhard, i la narració.

L'Orquestra Gerhard la integren una cinquantena d'alumnes d'entre 12 i 18 anys i en aquesta ocasió està formada per seccions de corda, vent, percussió i piano. La música de Ramon Ribé ha estat escrita expressament per a aquesta narració i està
molt ben travada amb el text. Així, hi ha passatges d'alta delicadesa combinats en passatges molt contundents, amb una clara violència que explicita, per exemple, la matança final.

L'estrena serà a l'Antic Hospital de Santa Magdalena de Montblanc (2/4 de 8 de la tarda), dins els actes de les Fires de Sant Maties; el diumenge 21 el concert tindrà lloc en la matinal al Teatre Principal de Valls (12 del migdia); i, finalment, el concert es podrà escoltar a Besalú el dissabte 27 de maig (7 de la tarda) dins el cap de setmana d'intercanvi que l'escola prepara amb l'escola de música de Banyoles (Pla de l'Estany).

La coordinació del projecte va a càrrec de Gabrielle Deakin i Pol Perlinches, que assumeix també la funció de director musical.

Fotografia: Mar Bernáldez