Jaume Piñol Mercader

Vaig néixer el 1971 al Vendrell, vila nadiua del gran músic Pau Casals, i als deu anys ja tocava la bateria amb el Mestre Canyelles.

Vaig estudiar llenguatge musical al Conservatori de Música de Tarragona del 1980 al 1984 i Saxo a l’Escola Municipal de Musica Pau Casals del Vendrell del 1986 al 1989. El 1990 vaig fer un pas endavant i vaig anar a Barcelona a estudiar instrument i harmonia moderna a l’Aula de Música i Jazz de Barcelona amb els professors Quim Solé, Julian Vaughn, Pep O’Callahan i Santi Arisa. El 1994 i durant 3 anys més fins el 1996 em vaig continuar formant en les especialitats d’Instrument i combos jazz amb en David Xirgu, Jo Krause, HoracioFumero, Victor de Diego, José LuísGamez i també amb l’Oriol Bordas a l’àrea de jazz clàssic. He estat membre de la MarxingBand del Taller de Músics.

Soc membre fundador i bateria del grup de rock Lax’n’Busto. Durant aquests anys he editat més de vint treballs discogràfics i he realitzat més de mil tres-cents concerts al llarg dels trenta quatre anys d’història del grup. Des de llavors que la bateria i la percussió m’han acompanyat sempre en la meva vida professional tant amb el grup Lax’n’Busto com en altres grups musicals en els quals he col·laborat.

He estat professor en diverses escoles de música: a l’EMM  Dolors Calvet de Vilafranca del Penedès (2001-2006), a Músics del Vendrell (1998-2004), l’escola de música de Banyeres del Penedès i actualment a la Robert Gerhard de Valls uns mesos del curs 2020/21 i des del 2022 i fins a l’actualitat. També he realitzat diversos tallers i Masterclass de bateria.

He treballat com a productor musical i músic en grups com: Buhos, Miquel Abras, Glaucs, Els Pets, Josep Thió, Gossos, Joan Masdeu, Joan Reig, Revolta 21, Cronistes, Martí Soriano, TheRippers, Botanica Oculta, La Banda Impossible, SonicBrother, JD Kellegher, Rosa Luxemburg.