A PUNT PER LA SISENA XILOFONADA POÈTICA!

Aquest gener estrenem una nova Xilofonada Poètica.

L'Escola  presenta la sisena edició de la Xilofonada Poètica.

El projecte parteix, com ja és habitual, d'un llibre de poesia per a nens i per aquest curs s'ha escollit l'Abecedari Poètic de Salvador Comelles. El llibre conté uns poemes que parlen de les diferents lletres del diccionari i està il·lustrat per Àngels Ruíz.

L'objectiu del treball és potenciar l'aprenentatge musical a través dels instruments Orff i de la cançó. La professora i coordinadora de l'activitat, Rosabel Bofarull, és qui ha versionat els poemes per a cor, instrumental Orff i piano.

La Xilofonada tindrà tres concerts diferents: el primer, dimarts 22 de gener a les 6 de la tarda al Teatre Principal de Valls, on hi participaran els alumnes de l'escola de música, una vintena de nens de set anys, i que comptarà amb la presència de l'autor i la il·lustradora del llibre.

El segon serà el dimecres 30 de gener a 2/4 de 6 de la tarda a la Residència Alt Camp, per tal d'acostar la música en directe als avis del centre a través dels alumnes més joves de l'escola.

I, finalment, el tercer concert tindrà lloc el dimecres 27 de febrer a les 6 de la tarda al Centre Cultural Municipal de Valls, en el que hi prendran part tots els alumnes de les escoles que han acceptat la invitació. Les escoles participants són Baltasar Segú, Eladi Homs,Enxaneta, Eugeni d'Ors i La Candela de Valls, Sant Ramon del Pla de Santa Maria, Joan Plana de Puigpelat, M.de Déu del Roser de Vallmoll, ZER El Francolí i ZER Atzavara.

Per aquest tercer concert, que agruparà tres-cent cinquanta alumnes de set a deu anys amb més de dos-cents xilòfons, l'escola fa un important esforç, tant econòmic com d'organització, per tal de donar forma al projecte, amb els assajos corresponents, que condueix Pol Berlinches, i per dotar el centre cultural de la infrastructura adequada per a acollir adequadament tots els intèrprets.