L'ESCOLA AL DIA MUNDIAL DE LA POESIA

Dissabte 21 de març vam participar als actes institucionals del Dia Mundial de la Poesia a Barcelona.

L'Escola va ser convidada a participar en l'acte institucional del Dia Mundial de la Poesia (DMP) que la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) va organitzar a l'Arts Santa Mònica de Barcelona.

Va ser un recital poètic que tenia com a eix central la lectura el poema de Jaume Pont ILLA ESCRITA. La vam escoltar en català, de la mà del propi autor, però també en sard, en persa, en italià, en quixua, en romanès i en mandarí. Alguns traductors del poema i alguns membres del Voluntariat Lingüístic van ser els encarregats de posar veu a la poesia.

Com que el 21 de març també és el dia de la Síndrome de Down, una noia el va llegir en representació de la Fundació Down de Barcelona.

La directora de la ILC, Laura Borràs va ser la presentadora de l'acte i va tenir paraules molt lloables cap als músics, a qui va presentar d'un en un, pel nom i amb l'instrument que tocaven, i cap a la feina de l'Escola, que coneix i segueix de forma regular.

Els alumnes de l'Escola van presentar tres composicions pròpies que havien creat a partir de poemes de Joan Vinyoli i que van presentar en un concert públic el passat gener a Valls.

Va ser, precisament, Laura Borràs qui ens va convidar a participar per tal d'omplir amb una mica de música un acte entranyable que va combinar poesia i música, una de les directrius que marca la UNESCO en aquest dia, que vol combinar poesia amb altres disciplines.

Va acabar l'acte el conseller de cultura de la Generalitat de Catalunya, el Sr. Ferran Mascarell, que va destacar, entre d'altres, la funció imprescindible de les escoles de música a tot el país.

Us deixem una galeria d'imatges.