INICI DEL TALLER BALDUFA

Aquesta setmana comencem les sessions a les escoles bressol.

Seran sessions mensuals que, durant tot el curs, aproparan la música en directe als més menuts.

Així, i al llarg de l'any, els centres EBM Els Tabalets, EBM Xiquets i Xiquetes, Llar d'infants La Quitxalla, Llar d'infants Lledó, tots ells de Valls,  i Llar d'infants Picabruna de Picamoixons, rebran la visita de diversos professors de l'escola que, acompanyats sempre per Rosabel Bofarull, que és qui coordina l'activitat, presentaran un seguit d'audicions amb diferents instruments.

Per aquest curs està previst que hi participin el violí i el violoncel, el saxo, el clarinet, l'oboè, la flauta, i la guitarra de la mà dels responsables de l'Escola.

L'experiència va començar ara fa quatre anys amb tres centres vallencs i s'ha anat expandit fins a créixer per donar servei a cinc centres.

Cada escola rep sis visites de diferents músics que interpreten cançons i danses variades, descobreixen com sona l'instrument i permet viure la música d'a prop.

A la vegada, cada centre organitza la sessió en els espais propis que creu més adequat segons l'estat dels nens, la temperatura o d'altres factors del dia a dia: sessions amb pocs nens, sessions a l'aula, sessions al jardí, sessions agrupant diverses aules...

A cada sessió hi participa la totalitat d'alumnes de cada centre, que oscil·len entre 15 i 80 alumnes.