Mireia Besora i Tondo, cor

M BesoraMireia Esora i Tondo, Cor

Sóc de Valls, on de ben petita vaig començar a “anar a música”. Amb 13 anys vaig anar al Conservatori Professional de Música de Tarragona on vaig obtener el Grau Elemental i Mitjà en l’especialitat de piano, i més tard, a l’ESMUC em vaig titular en Pedagogia per la Formaciò Musical Bàsica i General. Des de llavors, la música i l’educació sempre han anat donades de la mà. Per això, he complementat la meva formació amb cursos de sensibilització musical del mètode Willems, i sobretot de pedagogia musical a l'associació Orff-Schulwerk (a Barcelona, Madrid i San Francisco-Califòrnia).

Quan em pregunten a què em dedico m’agrada dir que “faig cantar nens i nenes”, i és per això que bona part de la meva formació també ha estat en direcció coral, amb Mireia Barrera i Lluís Vila, així com als cursos de la FCEC (Federació Catalana d’Entitats Corals) i a Segovia amb Pep Prats i Johan Duyck. També he fet cant amb Àngels Balagueró i Glòria Coma.

Durant més de 10 anys he treballat a l’Escola Municipal de Música de Can Ponsic de Barcelona i a Xamfrà, Centre de Música i Escena del Raval, també de Barcelona, on he après a fer i gaudir de la música. Allí he dirigit el grup de mitjans de la Coral Infantil L'ARC i la Coral Infantil de Xamfrà. He impartit tallers per nadons a diferents escoles de música i biblioteques, així com cursos per mestres a diferents escoles i associacions.

Actualment faig clases a EspaiTrad a Valls, col·laboro habitualment amb l'EMM Pau Casals d'El Vendrell i dirigeixo el cor de noies Divisi de Valls. Formo part de l’equip que ha dissenyat i desenvolupa El Teler de Música, www.telermusica.com (espai de recursos didàctics i reflexió compartida, iniciativa d’emprenedoria social) i continuo fent formació per mestres. Espero poder aportar coses positives en aquesta nova etapa a l’escola.