LA TROBADA DE FLAUTISTES

Un diumenge intens de flautes i flautistes i alguns amics!

Més de setanta alumnes de flauta, acompanyats per un parell de clarinets, un violoncel i un contrabaix, juntament amb tres professors, es van reunir aquest diumenge per viure la música des del seu instrument.

Al matí, l'escola es va omplir de grups de flautistes que van treballar en assajos parcials les obres que a la tarda interpretarien al concert. Tan podíem escoltar uns fragments de ballet de Txaikowsky com danses de pirates com les músiques del bestiari vallenc.

El Joan Romeu, la Meritxell Carbonell i el Pep Sanjuan van ser els responsables d'aquesta activitat, en la que hi van participar alumnes d'entre 7 i 50 anys de les escoles municipals de música de Torredembarra, Vilanova, Montblanc i Valls.

Mentre els alumnes conjuntaven les obres que havien estat preparat des de setmanes abans,  l'Escola vallenca va convidar els pares forasters a descobrir la ciutat a través d'una passejada pel centre històric acompanyats per algunes famílies vallenques. Així, van poder descobrir des de la Plaça del Blat, centre neuràlgic casteller fins a la sala de plens de l'Ajuntament, observar des de la base el campanar de Sant Joan o descobrir els Arcs de ca Magrané o la Capella del Roser.

Després del dinar que va tenir lloc als jardins del Parc Barrau, on es van aplegar alumnes, docents i famílies, va tenir lloc el concert al Centre cultural municipal, amb la interpretació de les diferents obres a càrrec de cada uns dels grups.

El concert va acabar amb la interpretació conjunta del Ball de l'àliga de Valls i del Ball de la mulassa, que va comptar amb la participació de la Mulasseta de Valls i els membres de la UAF.