Blog Cantanta Ovelleta

LA COMPOSITORA

La cantata "L'ovelleta que va venir a sopar" és obra de la Rosabel Bofarull.

Un any més, i ja en van cinc! la Rosabel ha escrit la cantata a partir del conte de d'Steve Smalmann.

És una obra formada per vuit cançons i que segueixen el text original. Algunes cançons són tranquil·les, com la Cançó de bressol, que il·lustra el moment en què l'ovelleta s'adorm al coll del llop; d'altres són molt animades, com "El petó" o "L'abraçada", ritmes ballables per acompanyar la incertesa d'un llop que no sap com es fan els petons ni les abraçades.

L'orquestració és treball delicat i precís perquè es tracta que ho puguin tocar els alumnes de l'orquestra i el grup de vent i mirem d'ajustar l'obra al nivell dels alumnes, i no pas al revés.

La composició va començar la primavera passada, amb la tria del conte, i a l'esiu, a la masia i sota el garrofer, va començar la versió musical. A la tardor, els diferents professors de l'orquestra hi van donar una ullada per mirar d'ajustar les coses que gruinyolaven.

Un any més, la cantata està dedicada al Bernat i a la Raquel, les dues ovelletes de la Rosabel que fa temps que han sortit del corral!